9 Сонячний Місяць – Атар

Дев’ятий сонячний місяць присвячується Вогню. Його основна функція – посередництво між людьми і богами, тому будь-який носій вогню – це носій благодаті. Є три вогню: вогонь жерців, царів і воїнів. Цей місяць сприятливий для колективної роботи, несення навчання, місіонерства і далеких подорожей. У цей час вдається знайти вихід з будь-якої форми обмеженості.

Цей місяць відповідає зодіакальному знаку Стрільця і пов’язаний зі стихією Вогню, основна функція якого полягає в посередництві між людьми і богами. В місяць Атар вшановуються три священних Вогню: Вогонь Царів (Блага думка, майбутнє), Вогонь Жерців (Благе Слово, минуле) і Вогонь Воїнів (Добру Справу, справжнє), – з ними пов’язане і поняття трьох видів хварны, божественної благодаті. В місяць Атар необхідно почитати всі три священних вогню, здійснювати ритуали, об’єднуватися за релігійними переконаннями. Це час сприятливий для колективної роботи, учительства, місіонерства і подорожей. Вища завдання людей, народжених в цьому місяці, – захист релігії, віри та справедливості, місіонерство, проповідницька діяльність, несення Божого Слова – молитви, розганяє Темряву.

9 Сонячний Місяць – Атар

Покровитель місяця: Атар – персоніфікація священного Вогню. Атар – це те, що перетворює людини. Це прообраз ідеальної матриці. З тіла Атара виткані всі Фраваши, тіла всіх Изедов. Чим більше в людині Атара, тим більше він здатний керувати своїм тілом за допомогою думки. Звідси феномени, пов’язані з тілом людини (чому людина може наказати собі ходити по вугіллю і т. д.). Атар – це те, що треба в собі напрацьовувати. І це те, що повинно бути характерно для людини, народженої в цей місяць. Вища ступінь адаптації, втілення думки в життя.

Тотем 9 місяці – Червоний півень

Півень – самець курки; в загальному сенсі, самці всіх птахів сімейства куроподібних. Зовні від курки зазвичай відрізняється великим гребінцем та сережками, також пишним і часто різнобарвним хвостовим оперенням. Домашня курка – найчисленніший і поширений вид домашньої птиці. За тривалу історію одомашнення людиною виведено велику кількість різноманітних порід курей. Кури належать до числа найбільш корисних і видатних за своєю продуктивністю домашніх птахів. Розводять їх заради м’яса і яєць, крім того, від них одержують перо і пух. Півні відрізняються від курей в першу чергу яскравим оперенням, яке особливо виділяється на довгій пишній хвості і шиї. У півнів в нижній частині плюсни утворюються кісткові вирости – шпори.

На сьогоднішній день не можна собі уявити пташиний двір без півня. Наряд, звички та вдачу цієї птиці говорять про її особливому положенні. Задовго до світанку своїм протяжним і неповторним співом півень сповіщає про наближення нового дня. Крім того, криком півень заявляє сусідам про свої територіальні права. Чим голосніше крик, тим на більшу уявну територію він може претендувати. Півень господар двору. Він з світанком першим виходить з курника і своїм «ко-ко-ко» покваплює курей до виходу. Півень хороший сім’янин. Знайде зернятко і починає несамовито скликати курей. За півнем цікаво спостерігати. Він ніколи не втрачає почуття власної гідності. Навіть при покаранні його за які-небудь провини він залишає його як би непоміченим. А якщо вже і йому доведеться відступити, то робить це з гідністю, ніби саме це йому і треба було робити.

Одна з характерних особливостей півнів – це войовничість. У дорослої звичайного півня (5-6 років) довжина шпор досягає 6 сантиметрів і більше. В результаті були виведені бійцівські породи курей, які використовуються виключно для півнячих боїв. Вони мають оригінальну статура: підведений спереду широкоплечий корпус, сильну шию з невеликою головою без гребінця і довгі, збройні шпорами ноги. Такі півні більше нагадують хижих птахів, ніж гордого красеня. При нагоді можуть розправитися навіть з яструбом. У давні часи півнячі бої входили до «програми підготовки» молодого бійця. У Стародавній Греції солдати, спостерігаючи за боєм півнів, вчилися хоробрості, стійкості й наполегливості. У Стародавньому Римі більше 2 тисяч років тому також були популярні півнячі бої. Відвага і азарт, з яким билися півні, ставили у приклад молодим легіонерам. Таким чином, півні піднімали бойовий дух воїнів.

Прояв тотема

Той, у кого проявився тотем місяця Атара, буде людиною активною, запальним, швидко реагує і миттєво відчуває кожну деталь, дисциплінованим і виконавчим, захисником інших. Півень – проповідник. Прив’язаний до традицій, вдома. Він – захисник будинку. Схильний до переміщень, але завжди повертається додому. Багато планів, легко збудливий, імпульсивний, у нього все кипить, великі приховані сили. Аура півнів значно більше їх самих, здаються більшими, ніж є насправді.

Зовнішність: зріст вище середнього, червоний колір обличчя (швидко червоніють), очі витрішкуваті, ніс, трохи загострений на кінці, що нагадує дзьоб, тонкі риси обличчя. Виглядають досить гарними. У них має бути дуже гострий зір, на яке вікові зміни впливу не надають. Навіть у темряві вони бачать чудово. Така людина не тільки надзвичайно активний, але і дуже дисциплінований. Миттєво орієнтується в будь-якій ситуації. Він має як би якимось внутрішнім годинниковим механізмом, який дає йому можливість швидко відновлюватися. Якщо він засинає, прокидається в той момент, який сам замовив – як півень. Іноді навіть може стискати або розсовувати час: коли не хочеться чекати, то його біологічне час може прискорюватися, в короткий термін може зробити складну роботу. Багато працює, але мало відпочиває, встає на зорі. Працездатність у нього неймовірна. Про нього кажуть: «Двожильний». І чим більше працює, тим більше віддачі він отримує.

Півні не повинні сидіти на одному місці, тому що тотем місяця передбачає поїздки, подорожі, зміни місця проживання. В подорожах і миссионерстве йому буде світити щаслива зірка. У нього дуже вибуховий характер, швидко реагує миттєво відчуває кожну деталь. Але, незважаючи на це, відрізняється крайньою дисциплінованістю і старанністю. Завжди повертається в свій «курник», зазначає свою територію і захищає своїх близьких. Він – опікун. На ньому тримається дім і сім’я, навіть звалює на себе чужі проблеми і анітрохи від цього не страждає, тому, що чим більше працює, тим більше набуває здоров’я. Півневі шкідливо бути пенсіонером, відразу – інфаркти, інсульти, ожиріння.

Півні не авторитарні, вони вміють підкорятися, бути другими, коли треба багато терпіти. Вони повинні опанувати відразу декількома професіями, багато перепробувати. Це майстри на всі руки. Сам Півень – людина творча, але він спонсор творчих людей. Він вміє заробляти гроші для того, щоб інші мали можливість творити, тоді Атар переходить до нього. Нагороджується він тим, що в його домі ніколи не переводяться гроші. Півня захищають від усіх неприємностей та невдач в поїздках. Їх захищають також від підступних інтриг від будь-яких неприємних несподіванок, які можуть статися в житті.

Кривдники караються катастрофами, аваріями, переломами, травмами, дорожньо–транспортними пригодами. В житті у них буде складатися цілий ланцюг як би невипадкових збігів: все буде валитися з рук, постійні запізнення, втрати і маса інших проблем. Почнеться з малого, а закінчиться катастрофами. Людина буде бояться вийти з дому. Але й у власному будинку проблем буде не менше: буде постійно відключатися електрика, вода литиметься на підлогу, ламатися меблі, каналізація працювати у зворотний бік, і т. д. І така ланцюг фатальних обставин доводить людину просто до інфаркту.

Символіка тотема

У свійських і розведенні курей велика заслуга стародавніх персів. Саме в Персії почав зароджуватися культ півня. Півень разом з собакою шанувався в ті часи: одна охороняла будинок і стадо, другий є вісником ранку, світла і Сонця. З давніх часів півень, як і Сонце, відлічує час. У всі часи півень був своєрідним «будильником». Він своїм криком скликав людей на роботу, адже людство у всі часи жило згідно з «сонячним годинником», а не механічним, – вставали до схід сонця, а лягали з його заходом. Ніч – це час пристрастей, шабашу відьом і дії нечистої сили. Саме третій крик півня є сигналом для припинення цього неподобства. Він своїм криком розганяв всю цю нечисть, і сповіщав про початок дня, а разом з ним – перемогу Добра над Злом. У більшості релігійних переказах – від вогнепоклонників до сучасних релігій – півень своїм криком проганяє темряву і нечисту силу.

У багатьох традиціях півень пов’язується з Сонцем, вогнем, відродженням. Він виступає в якості символу світанку, пробудження, активності, пильності. У Стародавній Греції півень присвячувався Асклепію (що актуалізує в його образі тему смерті і відродження); пов’язаний одночасно з сонцем (червоний; присвячувався Фебу, богу сонця) і з підземним світом (чорний, приносився в жертву Гадесу, бога аїда). Подібна амбівалентність значення, що охоплює і життя і смерть, обумовлює той факт, що півень виступає символом сексуальної потенції. У Китаї виник образ «небесного півня», птиці світанку. У нього золоті пера, три лапи, він гніздиться на дереві фусань, яке росте в країні зорі. Тричі протягом дня співає він: коли сонце купається вранці у водах океану, коли воно знаходиться в зеніті і коли опускається на заході. Цей півень вважається предком ян, чоловічого начала всесвіту. Крім того, зображення червоного півня використовувалося в Китаї в якості оберега від вогню.

Півень пов’язується з Сонцем як всевидячим і всезнаючим світилом і з цієї причини використовується у багатьох романтичних традиціях, а також вважається пильним вартовим; його зображення розміщувалися на дахах будинків, на флюгерах, шпилях веж, на ратуші, на скриньках з коштовностями. У християнстві особлива роль півня обумовлена євангельським епізодом про його світанковому співі, яке викликало каяття у Петра, який зрікся від Христа. Спочатку рассматривавшаяся як знак каяття, пізніше в середньовічній традиції фігура півня трактується як образ пильності, бадьорості духу, прагнення до нетлінному і непорушної сили духовного. Він став символом просвітлення, оскільки прокидається на світанку і вітає сонце – Христа.

В основі міфологічного образу півня у багатьох традциях – його зв’язок із Сонцем. Як і сонце, півень «відраховує» час (наприклад, говорять: «перші півні», «треті півні», до «півнів» тощо). Австралійські аборигени іноді позначають півня як «птицю, яка сміється удосвіта»; є також росіяни загадки типу «Не години, а час каже», «не сторож, а рано будить» і т. п. В більшості традицій півень пов’язаний з божествами ранкової зорі і сонця, небесного вогню – хоча в цілому функції богів, яким присвячується півень (Аполлон, Мітра, Ахура-Мазда, Аматерасу, а так–же Гермес або Меркурій, Асклепій, Марс та ін), істотно ширше. Півень не тільки сповіщає про початок дня (у багатьох традиціях він виступає як речник сонця, світла), але і є провідником сонця в його річному, так і добовому циклах. У стародавніх євреїв півень – символ третьої варти ночі – від півночі до світанку. Півень так само пильний і всевидящ, як і сонце. Звідси широке використання півня у ворожіннях, прогнозах погоди в Стародавньому Римі. Мотив півня, своїм криком розганяє нечисту силу і відлякуючого мерців, утворює кульмінацію в особливому типі казок, постійний у билинах. Але Півень не тільки пов’язаний із сонцем, подібний йому: він сам земний образ, зооморфна трансформація небесного вогню – сонця. З півнем зв’язується і символіка воскресіння з мертвих, вічного відродження життя. У цьому контексті можливе пояснення зображення півня, розташованого іноді на могилах, на хресті, камені і т. п., нерідко в чергуванні із зображенням сонця; існує також символічні зображення сонця у вигляді півня в колі або на світанку, іноді блискавки у вигляді півнячого гребінця (у цьому ряду стоїть і звичай древніх римлян жертвувати ларам – добрим духам будинку – півнячі гребінці). Деякі дані дозволяють співвіднести жертвоприношення півня (у тих ритуальних традиціях, де на це не існує заборони, саме півень переважно використовується для цієї мети) з його сонячною, вогняною природою. У багатьох випадках чітко простежується зв’язок між жертвопринесенням півня і добуванням вогню, його запалюванням.

Домашні кури та півні є значущим елементом російської культури, що використовуються у фольклорі, народних казках і літературних творах, де є в тому числі і головними героями («Курочка Ряба», «Півник – золотий гребінець», «Кочеток і Курочка», «Казка про золотого півника» А. С. Пушкіна та ін), в прислів’ях і приказках («Курчат по осені рахують», «Курчата (яйця) курку не вчать», «Прокукурікав, а там хоч не рассветай», «Як курей, в ощип потрапив», «Поки смажений півень не клюне», «Пише – як курка лапою» і т. д.).

Кури та півні – невід’ємний елемент в культурах інших країн і народів. Півень – національна птах Франції та Кенії (неофіційно). Крім того, курка породи аппенцеллер шпицхаубе (Appenzeller Spitzhaube) є національним птахом Швейцарії. У США курка породи червоний род-айланд обрано офіційним пташиним символом штату Род-Айленд, а півень блакитної породи (англ. Blue Hen Chicken) – штату Делавер. Кури або півні визнані символами багатьох міст (наприклад, Кадзуно в Японії і Кі-Уест у США) та інших поселень і поміщені на їхні герби. За відомостями А. Нумерова, домашні або банкивские кури зображені на монетах 16 країн і є абсолютними лідерами серед окремих видів птахів, зображених на монетах.

Прояв Хварны місяця

Хварна дев’ятого місяця – місіонерство, учительство, шлях релігії. Це воїни Слова, яким дається великий дар – словом знищувати демонів. І чим більше їх предків мало Хварну, тим більше їх слова і думки матеріалізуються, тому що Атар і Фраваши дуже тісно взаємопов’язані. І чим безстрашні вони йдуть в словесний бій, тим у них сильніше захист. На рівні слів ніхто не може протистояти такій людині. Їх слова проникають прямо в душу. Вони можуть переконати навіть закоренілого скептика. Півень також є тотемом 13-го року зороастрійського 32-річного сатурніанського календаря.

Антитотем 9 місяці – Шуліка

Шуліка різко відрізняється від Півня: здоровий, невеликого зросту. Різкі хижі риси обличчя, гачкуватий зростання, потужна чавунна нижня щелепа, маленькі оченята з яскравими надбрівними дугами і густими бровами. Тупість, злостивість, хижацький інстинкт, завжди заходить в спину. Вибирає, довго прицілюється і нещадно знищує саме слабких, сильних не лізе. Міркує тупими зупинками. Для нього в житті немає проблем і нічого неясного. Є прості конкретні установки, які виправдовують будь-які його дії. Для нього все діє на своїх і чужих. Часто бувають націоналістами і ксенофобами. Абсолютне неприйняття всього чужого і іноземців. До чужих застосувати будь-яке беззаконня, тільки тому, що вони – чужі. Підлий, злий і мстивий. Знущання над слабкими. Боязкий, кружляє десь і нападає на слабку жертву. Може вбити більше, ніж йому потрібно для їжі. Некерований і діє нишком. Мета виправдовує засоби. Безапеляційний, діє як істина в останній інстанції.

Божественного атару протистоїть демон Равьяна, який був посланий Ангро-Манью для того, щоб забрати вогонь з неба, але уползший з підпаленою шкурою. Представники антитотема часто бувають творцями порочних ідеологій. Для них немає нічого святого. Ідеологічна обмеженість і расовий фанатизм. Їх гасло: «Розділяй і володарюй!». Проблема цього місяця – проблема пошуку і виходу з будь-якої форми обмеженості. І завдання людей, народжених в цей місяць, полягає в можливості об’єднання різних націй, переконань та ідеологій, а головне – в духовному об’єднанні.

Свята 9 сонячного місяця

22-28 листопада (1-7 градуси Стрільця) – Час «визволення» від смерті. Перші сім градусів зодіакального знаку Стрільця називаються “світлою дорогою”, “дорогою життя”, “Via Vital”, “алмазним шляхом”. Вони символічно відповідають боротьби і перемоги Траэтаоны над змієм Ажі-Дахаком. Якщо останні сім градусів Скорпіона символічно пов’язані зі змієм-спокусником, то перші сім градусів Стрільця дають захист і допомогу Ангела-Хранителя. Це та допомогу, про яку просив і яку отримав Траэтаона від Ахура-Мазди. Завдяки цій допомозі він зміг відновити своє тіло, знайшов величезну силу і переміг Ажі-Дахака. “Алмазна дорога” нагадує нам про те, як важливо для людини не втратити інтерес до життя, вміти радіти життю, зберегти здатність дивуватися, сподіватися на краще, вірити в диво. Всі ці градуси є градусами оптимізму. Для кожної людини важливо підтримувати стан радості. Як тільки ми утратчиваем надію, втрачаємо інтерес до нововведень – наші життєві сили вичерпуються. Ми повинні вміти відкривати незвичайне у звичних речах, радіти життю і щедро ділитися цією радістю з іншими. “Світла дорога” знаходиться на початку знаку Стрільця, а їм керує Юпітер – планета великого щастя. “Алмазна дорога” дає можливість преображення і наділяє величезними силами, які необхідно використовувати для загального блага.

28-29 листопада (7-й градус Стрільця) – Свято Вертрагны, пов’язаний з оволодінням військовими мистецтвами. Шостий Гаханбар називається Вогонь Жерців і пов’язаний з Атаром, який називається Атар Фарнбаг. Це свято людей, які зберігають традиції, ритуали, що працюють зі священним словом. Гаханбар, присвячений Атару – Небесного вогню – святкують 4-5 грудня, коли Сонце рухається по 13–му градусу Стрільця. Божественне світло – Атар – перебуває у всіх явищах і пов’язаний, насамперед, із створенням всього сущого. Тому свято передбачає торжество всіх творчих людей, вираження духовного єднання. Свято пов’язане з домобудівництвом, установкою вівтарів, запалюванням очищувальних вогнів, на яких спалювалося все старе і непотрібне. В цей день запечатували всі двері і льохи, закопували скарби і ключі для нащадків. Ворожать по священним книгам. Запалюють 6 вогнів.

У році святкується 7 свят, званих Гаханбар (Gaahanbaar). Слово Гаханбар можна перевести як «час зберігання, заощадження», наприклад, фруктів або злаків (Gaah – час, Anbaar – зберігання, заощадження).

9 грудня (18-й градус Стрільця) – Свято Атара – Небесного Вогню.

11 грудня (20-й градус Стрільця) – Особливо шанований день, пов’язаний з Изэдом Рамманом.


Залишити відгук