6 Сонячний Місяць – Шахревар
Шостий сонячний місяць присвячується ватажка Небесного Воїнства, який розганяє темряву і розділяє простір на два протиборчі табори. Це час для осмислення: ніч стає довшою дня, природа засинає летаргічним сном, і все в ній нагадує про майбутню смерть і страшний суд. Цей місяць хороший для воїнів і служителів закону.
Цей місяць відповідає зодіакальним знаком Діви, пов’язаний з лицарством і боргом, чистотою і непідкупністю, абсолютної справедливості. Місяць Шахревар передує осіннього рівнодення – точку, що розділяє рік на світлу і темну половину. Шахревар – провісник Фрашегирда, Страшного Суду, пов’язаного з осіннім рівноденням і з 1-м градусом зодіакального знаку Терезів.
6 Сонячний Місяць – Шахревар
Покровитель місяця: один з Амеша–Спента – Шахревар, або Кшатра–Ваирьо («Краща влада»). Шахревар – це страж космічного порядку, ватажок Небесного Воїнства Світлих Сил. Він є покровителем металів, його зброя – Магічний Меч, що розганяє Темряву і розділяє Світ на два протиборчі табори: Добро і Зло. Саме він, провісник Фрашегирда (Страшного суду), провозвестит початок битви напередодні космічної Епохи Поділу, відновить «Кращу Владу» на Землі і стане судити людство, провівши його через Вогняну Річку розплавленого металу, очищувальну і выжигающую будь-яке зло. Вища завдання людей, народжених в цьому місяці, – бути воїном, лицарем, закутим в панцир, що поєднує в собі розум і силу, суворо розділяє Добро і Зло, що веде непримиренну битву з силами Темряви за душі людей.
Місяць Шахревар для зороастрійців – час осмислення і покаяння. Сонце йде на зиму, ніч стає довшою дня, природа засинає летаргічним сном – все нагадує про смерть, про мосту Чінват і Страшному суді. На жаль, життя – безцінний дар Творця – не нескінченна. Шахревар закликає людей здійснити вибір між світлом і темрявою ще за життя, бо в потойбічному світі, який символічно відкриває перед нами свої двері під час осіннього рівнодення, нас чекають неупереджені судді і право вибору буде надано вже їм, а не нам. Він символізує наш вільний вибір у бік світла, добра, правди і повне заперечення належності до світу Ахрімана і Друдж (брехні). Місяць Шахревар – це місяць воїнів, служителів закону. Людей, народжених в цей місяць, закликають до безкомпромісної боротьби з темними силами, і за це дають нагороду. Таким людям треба жити, як в екстремальних ситуаціях, все відстежувати, бути як би слідчим, не спокушуваним і хоробрим.
Тотем 6 місяці — Вепр
Кабан або дика свиня, – найбільш поширений вид. Живе в найрізноманітніших місцях – від темнохвойну тайгу до тропічних лісів і пустель. В горах може бути зустрінутий у всіх поясах, до альпійських лугів включно. Всюди, особливо в горах, він кочує в залежності від урожаю тих чи інших кормів. Відомо більше 25 підвидів, але всі вони мають типовий вигляд кремезного тварини з довжиною тіла 130-175 см, заввишки до 100 см, рідко трохи більше і масою тіла частіше 60-150 кг (до 275 кг). Голова дуже велика, клиновидно витягнута вперед. Вуха довгі і широкі, очі маленькі, рило з п’ятачком. Тіло вкрите пружною щетиною, взимку більш довгою і густою, з подпушью. На спині щетина утворює гребінь, який настовбурчується при порушенні тварини. Забарвлення від світло–бурого або сірого до майже чорного. Смугасті Поросята.
Давно відомо значення кабана в знищенні шкідників лісу. Так, годуючись личинками травневого хруща, кабан знижує їх чисельність на 30-40%. Винищує кабан соснову пяденицу та інших шкідників лісу. Кабани приносять користь і сільському господарству. Вони винищують чимало шкідливих комах і гризунів, яких видобувають з–під дернового шару, розкопуючи землю. Риття – дуже характерний для кабана спосіб добування їжі. Можливо, вони здатні принести відчутну користь, як винищувачі сарани.
Прояв тотема
Активне служіння, воїн. З’єднання розуму і сили дозволяє врахувати будь-яку дрібницю в битві за душі інших людей. Вищий борг, безстрашність, непідкупність. Абсолютно чисті. Роблять вибір. Чіткий розумний розмова в нормальному темпі. Готовий виконати що треба. Розрізняє своїх і чужих. Плодовитий, але не надовго. Після фізичної плодючості настає духовна. Захисник людської гідності.
Зовнішність: здоровий, огрядний, доглянутий, з великою головою і торсом. Щільні, велика голова, потужна шия. Трикутна фігура як би вістрям вниз. Середнього зросту, міцно збитий, м’язистий, атлетичної статури. Неслухняні, жорсткі, як щетина волосся, маленькі оченята, міцні зуби.
В характері проявляється різкість і стрімкість, прокладає дорогу, що веде за собою інших. Але в той же час враховує кожну дрібницю, дивиться в корінь. Кабани не просто куди–то рвуться, вони ще вміють безшумно пересуватися, вичікувати в очеретах, рити коріння. Такої людини ніщо не бере. Якщо він є захисником правого справи, то виходить цілим і неушкодженим з будь-яких ситуацій. Йому завжди будуть допомагати, якщо він буде безстрашним, буде захищати інших.
Символіка тотема
Дикий кабан, він же вепр – звір дуже серйозний. Полювання на вепра – смертельно небезпечна гра, оскільки дикий кабан відрізняється дивовижною силою, звірячою люттю, дивовижною живучістю і завжди бореться до кінця. Ці якості лісового бійця у всі часи викликали у людини змішане почуття страху і захоплення, і лише безстрашні герої могли дозволити собі вступити в єдиноборство з диким вепрами, олицетворявшем у стародавніх люту лють, руйнівну силу, нахабну агресію і відчайдушну відвагу.
Свиня, більш з вини людини, ніж за своєю власною, є огидним символом фізичної та моральної неохайності, грубості, дурість, неуцтво, нахабстві, жадібності, ненажерливості, безцеремонності і невдячності. У міфології язичницьких народів давнини ставлення до свині зовсім інше, а для деяких з них вона була і зовсім символом Великої Матері. Стародавні кельти вважали її під ім’ям «сивий старої» Керидвен, а на Тибеті величали Алмазної свинею і Царицею небес. У культі грецької богині Деметри свиня відповідала за родючість. В Японії білий вепр був емблемою місяця, в Ірані – знаком сонця, а у древніх кельтів досвідчений кабан символізував духовну владу жерців–друїдів.
Дикий лютий вепр – супутник багатьох грізних богів війни і влади: грецького Ареса, римського Марса, німецького Водана, скандинавського Одіна, японського Хатимана. Інші боги самі приймали вигляд дикого кабана: єгипетський Сет, галльський бог–покровитель полювання Моккус, індуїстський Вішну та ін. мабуть, боги справедливо вважали образ вепра ідеальним для бою і зверталися до нього перед жорстокою сутичкою з ворогом. У міфології прославляються подвиги відважних героїв, які зуміли здобути перемогу в сутичці з диким вепрами. Геракл за завданням царя Еврісфея виступив проти гігантського вепра, що мешкав на Эриманфской горе і наводившего жах на околиці міста Псофіса (5–й подвиг Геракла). У західноєвропейської геральдики емблема вепра знаменувала військову доблесть, люту лють і безмежну відвагу.
Прояв Хварны місяця
Хварна цього місяця проявляється тільки у людей, у яких хтось в роду був військовим. Ця Хварна – войовничість і безкомпромісна боротьба з темними силами. Якщо він є захисником правого справи або інших людей, йому гарантована підтримка вищих сил, він завжди виходить сухим з води. Такої людини ніщо не бере. Йому завжди будуть допомагати, якщо він буде безстрашно захищати інших. За себе не допомагатимуть, а саме – за інших. Вепр також є тотемом одного з днів сонячного календаря – 20-го сонячного дня, присвяченого изеду Вертрагне. А також тотемом 30-го року зороастрійського 32-річного сатурніанського календаря.
Антитотем 6 місяці — Крокодил
Безстрашному Шахревару протистоїть демон Тарви, якого зображували у вигляді крокодил або дракона. З цим демоном пов’язана злість, мстивість, злопам’ятність, жага вбивства, лють, ненависть. Він провокує в людині гнів і агресію. Крокодил – один з найжорстокіших хижаків на Землі. Крокодили – єдині вижили представники динозаврів. Вважається, що крокодили з’явилися близько 250 млн. років тому. Мешкають переважно в тропічних зонах.
В середньому довжина крокодила в залежності від виду становить 2-6 метрів, але бувають самці до 8–ми метрів у довжину. Полюють крокодили переважно вночі. Харчуються рибою, земноводними, плазунами, водяними птахами, а також ссавцями тваринами. У багатьох видів відзначений канібалізм – поглинання більш дрібних особин свого виду більш великими. У крокодила не менше 60 зубів, і протягом усього життя він може відрощувати нові близько трьох тисяч разів. Дорослі крокодили доживають в середньому до 50-60 років, а деякі доживають і до 130 років.
Крокодил – символ вкраденої сили, життя за рахунок інших. Хаос, бардак, рознощик пліток. Дріб’язковий, не бачить головного. Для крокодила приниження солодше гордині. Любить принижувати, мстити, витончені садисти, войовничі. Тупий, жорстокий, самовдоволений, вміє виживати, прикидається колодою. Він діє тільки по інструкції, за статутом. Але, де потрібно особисто йому, може бути підлабузником. Прикидається ще тупіший, ніж є насправді для досягнення своєї мети.
Зовні: товста шкіра, здорова пащу. Величезна щелепу. Міцні зуби, гострі ікла. Маленькі оченята. Вираз обличчя – абсолютно тупе і злобне, хамське, нахабне, самовдоволене. Дуже погана шкіра, темна, в прищах. Неповоротка шия. Немає грації, неповороткий. Як правило, зовні амбал, здоровенна лбина, шафа, який бере силою, сила є, розуму не треба. Ломовик, рекитир. Дуже злий, тупий і мстивий. Вираз безглуздій злості і тупого руйнування. Інстинктивно, незрозуміло чому хочеться зруйнувати, зламати, зжерти, зруйнувати, покарати, забити, затоптати кого–то і величезна сила проявляється для цього. Злоба, ненависть, тупість, інстинкт руйнування. Всі ці тільки що перераховані бажання володіють тим людини, який несе в собі цей антитотем. Якщо він вб’є собі в голову – вийми це і поклади. Неймовірна тупа ненажерливість.
Надмірні пристрасті, які доходять до нестями. Немає міри ні в чому: гуляти, так гуляти до повного розвалу, розпаду. Довести, розжалобити неможливо. Сентиментальності немає. Але дуже настирливий. Настирливість, поєднана з кошмарної і протиприродною підозрілістю, всіх кругом вважає ворогами. У неї розвивається синдром неандертальця або пітекантропа: думки йдуть в наступному напрямку, наступний логічний ланцюжок: бачу – не розумію – боюся – ненавиджу – прагну знищити. Страх породжує ненависть, а ненависть – бажання знищити. Миттєво. Якщо середину ланцюжка прибрати – вийде: бачу – прагну знищити. Ось це, як правило, у крокодила. Дико, патологічно жадібний. Мародер. Як правило, якщо чогось хоче досягти, може, й заплакати, натиснути на жалість.
Орієнтується по ситуації і, якщо випаде можливість, з’їсть з потрохами, тому що ненавидить всіх. Вороги для нього все. Єдині, кого вони можуть не помічати, це дрібниця – пташки, які чистять крокодилам зуби після їжі. Адже вони не стоять у крокодилів на шляху, до них вони можуть бути навіть добрі. Крокодил вибирає собі сильних і достойних супротивників, вичікує, а потім всіх знищує. Схильність до лідерства, неймовірне марнославство (бажання проковтнути Сонце) і ненажерливість. Ворогів Шахревара прибирають прямим попаданням – така людина нарветься і свою кулю або ніж отримає. Якщо хтось задумав прибрати хварноносца, то його приберуть таким же чином. Навіть за такі думки він буде тут же розплачуватися: встрявати у бійки і терпіти насильство над собою.
Свята 6 сонячного місяця
Четвертий Гаханбар присвячений Шахревару, Ватажка Небесного Воїнства. Його відзначають 26-27 серпня, коли Сонце рухається по 4–му градусу Діви. Четвертий Гаханбар – це свято Воїнів. Він закликає людей здійснити вибір між Світлом і Темрявою. Свято Небесного Воїнства, під заступництвом Шахревара – свято мечів, позбавлення від страху. Свято захисту від хаосу, утворення кам’яного неба. Це свято пов’язане з Хварной воїна. Тут випробування воїна, свято загартування мечів. Всі приходили зі своєю зброєю. Всі повинні бути озброєні: чоловіки – мечами, а жінки – тонкою, довгою, гострою заточкою. Це єдина зброя, з яким жінці дозволялося ходити, предмет сили. Це також свято меду, бджіл, виламування сот. Бджоли знаходяться чітко під впливом Прозерпіни. Ще це свято пов’язане зі збором нового врожаю, з хлібом.
Святкують на природі від заходу Сонця (близько 20:00) до півночі або до сходу Сонця. Запалюють 15 багать у коло. Їдять аскетичне їжу, житні та ячмінні коржі з родзинками і горіхами. П’ють пиво або збитень. Для очищення купаються в холодній воді. Роблять барсманы. Освячують зібрані трави.
У році святкується 7 свят, званих Гаханбар (Gaahanbaar). Слово Гаханбар можна перевести як «час зберігання, заощадження», наприклад, фруктів або злаків (Gaah – час, Anbaar – зберігання, заощадження).
7-8 вересня – свято Шахревара, Владики Небесного воїнства, Сонце проходить по 16 градусу Діви, де екзальтірует Меркурій. Дні Амеша-Спента відзначаються читанням молитов, відповідним служінням цього святого. У цей день вшановують воїнів, ковалів, мулярів. Належить працювати з металами. Запалюють 14 вогнів, по 7 вогнів на дві сторони. Їдять тверду їжу, каші, юшки, плов. За ритуалу покладена груба їжа – в тому числі, цибуля, часник. П’є нерозбавлене вино.